instagram

Få succes med din forretning med Instagram markedsføring

123a

Instagram har haft et kæmpestort vokseværk gennem de seneste mange år, og på Instagram finder du både virksomheder, influencere og vigtigst af alt: private forbrugere. Det er derfor også et rigtigt godt sted at have en profil for din virksomhed, fordi du kan ramme bredt og endda internationalt, hvis bare du gør det rigtigt.

Derfor er Instagram et godt sted at markedsføre din virksomhed

Før i tiden var Facebook den helt store spiller, når det kom til virksomheders adgang til at markedsføre sig selv og deres virksomhed, og hvor man som virksomhed nemt kan kommunikere med eksisterende og nye, potentielle kunder. Men Instagram er en mindst lige så populær platform nu, og er din virksomhed ikke allerede på Instagram, kan det næsten kun gå for langsomt.

Særligt modemæssige, æstetisk bevidste og kreative virksomheder har stor succes på Instagram, hvor du i høj grad har mulighed for at skabe et personligt og kreativt rum for din virksomhed. Hvis du driver en online virksomhed med webshop, kan du desuden tagge dine produkter og på den måde lede eksisterende og nye kunder direkte til køb.

Desuden har Instagram en ekstremt stor brugerflade, og du kan nå bredt ud – også internationalt – og få skabt et aktivt og spændende univers, hvor dine følgere er mere eller mindre aktive. Du kan få god succes ved at benytte dig af Instagrams annonceringsmuligheder, men der er også rigtigt gode muligheder, hvis ikke du har mange penge til annoncering.

Succes uden brug af annoncering

Hvis du ikke ønsker at benytte dig af annonceringsmulighederne – eller eventuelt blot ikke vil betale mange penge herfor – er der andre gode muligheder for at nå langt med din virksomhed gennem Instagram.

For det første skal du helt afgjort benytte dig af de mange muligheder for at bruge hashtags. Til hvert eneste billede, du lægger op, kan du tilknytte op til 30 hashtags, og det bør du benytte dig af. Du kan både tilknytte hashtags som en del af teksten til billedet eller i en separat kommentar, hvis du synes, at det ser bedre ud. Hashtags får dig til at ramme bredt og uden for din følgerskare. Rigtigt mange mennesker søger nemlig på hashtags, og her vil dit foto blive placeret som en del af et feed med andre billeder med samme hashtag. Sørg for at kombinere hashtags, der er hyppigt brugt, og hashtags, der ikke er så hyppigt brugt, så du når bredt ud.

Det kan også være en god idé at afholde konkurrencer på Instagram, hvor en del af kravet for at deltage, er, at deltagerne skal tagge venner i kommentarsporet. Dermed når du ud til en helt ny og bred gruppe potentielle følgere – og dermed kunder.

Hvis dine kunder tager billeder af sig selv med dine produkter, så del dem og tag kunden. Det viser nye kunder, at eksisterende kunder er tilfredse, men det giver også et aktivt feed.

Endelig skal du huske at stille spørgsmål til dine følgere, så du inviterer dem til at deltage. Det kan både være ved opslag af billeder, men også i Instagram Stories, hvor du kan invitere brugere til at svare på spørgsmål, afstemninger og så videre.

Større succes med annoncering

På samme måde som med Facebook, kan du lave meget målrettet annoncering på Instagram. Her kan du gå ind og udvælge nøje, hvilket eller hvilke lande du vil have, at annoncen skal opslås, hvilket billede du vil annoncere med, hvilken aldersgruppe og køn, annoncen skal henvende sig til, samt hvilke interesser modtagerne skal have. Instagram annoncering giver dig altså et perfekt værktøj til at målrette din annoncering helt konkret til kunder, der i forvejen er interesserede i netop dét, din virksomhed laver.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *