Glade arbejdere

Få mest mulig tid til den gode markedsføring

123a

Marketingafdelingen i virksomheden har ofte den ulempe, at de får opgaver der slet ikke passer til dem. Det er en rigtig dårlig måde at optimere markedsføringen.

De skal helst have så frie tøjler som overhovedet muligt til at gøre, hvad de er gode til – marketing. De besynderlige opgaver har ofte noget at gøre med, at chefen ikke har overskud selv.

Chefen har svært ved at udlicitere de meget vigtige dele af jobbet, derfor bliver kommunikation i virksomheden svækket. Det skal og kan undgås.

Dartskive

Uddelegér arbejdet

Chef, du skal udlicitere arbejdet! Sådan siger den ansvarlige ansatte. For det giver slet ingen mening, hvis den marketing, virksomheden fører, ikke er den bedste.

Det sker ofte, at alt for mange mindre kommunikationsopgaver ender i marketing. Der er selvfølgelig ofte overlap, men marketing skal helt svare på mails, fordi chefen ikke har tid.

Enten skal der findes andre til det, eller også skal chefen selv gøre det. Til gengæld kan han/hun så udlicitere noget som budget og løn. Det kunne være ved en gratis budgetskabelon, der kan frigive noget arbejde.

På den måde får chefen mere frie hænder. Marketing får lov til at lave den marketing, der er så essentiel for virksomheden. 

Målret virksomheden optimalt

De forskellige afdelinger i en virksomhed er der ikke for sjov. De er der, så der kan optimeres optimalt. Det var hensigten, så skal den også følges.

Marketing er så vigtigt for enhver virksomhed, men kan til tider blive undermineret af underlige opgaver. Det er vigtigt, for at kunderne lærer jeres produkter at kende og bliver ved med at købe dem, at markedsføringen er helt i top.

Det betyder, at de laver de opgaver, der giver mening for dem at lave. Undersøgelser, testgrupper osv. Alle de områder skal have så meget plads, som det overhovedet er muligt.

Alt hvad der kan spares af f.eks. kommunikative opgaver fra marketing opgaver, skal spares. Det giver større råderum og en bedre arbejdsplads, hvis den er så målrettet som muligt.

Chef forklarer

Smarte løsninger kan være en hjælp

Alle løsninger gælder i det regnskab. Når der skal optimeres, skal der optimeres overalt. Det kommer ikke bare virksomhedens marketing til gode, men alle de ansatte, høj som lav.

Det kunne være noget så simpelt som hjælp til køkkenet, der vil afstresse arbejdsdagen lidt. Sådan nogle tiltag skal kunne tages, så det hele spiller maks.

Så bliver arbejder du i marketing og ved, at der er plads til optimering, plads til at udlicitere noget arbejde. Så skal du ikke være bange for at banke på og sige det. 

Om dine ord vil blive godt modtaget, er der ingen garanti for. Men hensigten vil helst sikkert blive værdsat, hvis ikke af din chef så af dine kollegaer. Råb op, hvis du ser forbedringer.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *