emarketing

Gode tips til dig, der skal i gang med online markedsføring

123a

Har du en webshop eller en anden form for forretning, som du gerne vil skabe lidt opmærksomhed omkring, så du kan få flere kunder? Så kan du ikke komme udenom at benytte dig af online markedsføring. Det er klart gennem nettet, at de flere potentielle kunder finder dig, og derfor skal du også sørge for at have en synlighed på nettet. I denne artikel kan du læse mere om, hvordan du komme godt i gang med online markedsføring, så du kan få succes med det.

En brugervenlig hjemmeside

Når man skal have en hjemmeside, som reklamerer for en selv, så er det vigtigt, at man har tænkt på brugervenligheden. Når folk er på nettet, så kan de hurtigt blive irriterede, hvis det er svært at navigere rundt på en hjemmeside. 

Det skal helst være nemt og intuitivt at finde rundt på en hjemmeside, og det skal faktisk gerne være så let, at man næsten ikke tænker over det. Der er hård konkurrence online, så det er ganske nemt for dine potentielle kunder at springe hen til en konkurrent, hvis din hjemmeside er besværlig.

online markedsføring

Hvem er din målgruppe?

Når du skal til at markedsføre, så skal du være klar over, hvem din målgruppe er. Alt afhængigt af hvilket produkt eller hvilken service, du sælger, så har du sikkert en idé om, hvilken typer der kunne være interesseret i at blive kunde hos dig. 

Hvis du har en fysisk butik, så har du f.eks. nok også interesse i at nå ud til dem, der bor i området, så du kan lokke dem hen til dig. Hvis du vælger at lave annoncer på Facebook, så kan du vælge, hvem der ser dine annoncer. Her kan du f.eks. indsnævre i forhold til alder, køn, geografisk placering – og endda interesser! 

Så kan man virkelig lave målrettet markedsføring, og det er det, der fungerer bedst. Hvis man forsøger at ramme alle, så rammer man ingen.

Hvad er din tone of voice?

Når du skal formidle dine annoncer, så skal du virkelig overveje, hvordan du skriver. Dette afhænger naturligvis igen af din målgruppe. Hvis din målgruppe er lidt ældre mennesker, så er der f.eks. en del nyere begreber, du helst skal undgå i din tekst.

kvinde, computer

Varieret markedsføring

Når man forsøger at få kunder i biksen, så skal man tænke på, at folk generelt handler hos dem, de finder troværdige. Man siger også, at det ikke er produktet, man sælger – det er mere en drøm, som produktet eller servicen kan være med til at opnå. 

Du kan også skabe troværdig ved at formidle viden om det produkt eller den service, som du sælger. Hvis du f.eks. sælger smykker, så kan du lave en guide til, hvordan man renser sine smykker.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *