forretningsplan

3 ting du skal huske, når du skal lokke kunder til din virksomhed

123a

Det kræver hårdt arbejde, masser af arbejdstimer og en stor passion at starte sin egen virksomhed op fra bunden. Og i de disse tider er der virkelig meget, du kan gøre for at få dit navn, dine produkter og dit brand ud til kunderne, skabe stor hype om din forretning og dermed øge din omsætning betragteligt. 

IT og elektronik

SEO

Først og fremmest skal du have styr på din SEO, så det er nemt for nye og potentielle kunder at finde dig, når de googler. SEO handler om søgemaskineoptimering, hvilket vil sige, at du sørger for at optimere din hjemmeside så godt, at du kommer højst muligt op på søgemaskinernes resultater, når potentielle kunder søger efter det, du har at tilbyde.

Hvis du for eksempel driver cykelstol.dk, der sælger cykelstole, så er det naturligvis vigtigt, at du bruger ordet ”cykelstol” forskellige steder på din hjemmeside. Men du skal også overveje, hvad en potentiel kunde ville søge på for at finde frem til den rigtige forhandler. Det kan være ting såsom ”billig cykelstol”, ”barn på cykel”, ”cykle med børn” og så videre. Det vil sige, at søgeord som på alle måder kan lede kunden ind på din hjemmeside, skal bruges på din hjemmeside. 

Der findes en masse online værktøjer, hvor du kan finde gode SEO muligheder, så du kan gøre din hjemmeside knivskarp

Annoncering på sociale medier

Et andet vigtigt værktøj i jagten på kunderne er – ikke overraskende – de sociale medier. Annoncering på Instagram og Facebook er guld værd for dig, der driver en virksomhed. Her kan du nemlig målrette annonceringen benhårdt, så du kun rammer de kunder, der potentielt er interesserede i det, du har at tilbyde.

Ved annoncering på sociale medier kan du indsnævre målgruppen til et lille geografisk område, hvis du for eksempel gerne vil skabe opmærksomhed om en pop up shop eller et andet event. Det kan også være, at du ved, at lige netop i Norge er det et specifikt produkt i dit produktkatalog, som er særligt populært, hvorfor du kan markedsføre netop dette produkt til en snæver målgruppe i Oslo.

Du kan således målrette dine annoncer efter både geografiske betingelser og interesser, men også efter aldersgruppe, køn, indtægt og så videre. Det gør det meget nemmere at ramme netop den målgruppe, du har i tankerne – uden at spilde penge på kunder, der ikke er interesserede.

sociale medier

Kontinuerlighed 

Noget af det vigtigste, når du arbejder i et online univers og på de sociale medier, er at være kontinuerlig. Du skal lave posts og stories, når du har noget på hjerte og helst dagligt for at bevare engagement og interesse hos din målgruppe og følgere. Svar på beskeder, kommentarer og spørgsmål, så hurtigt som muligt og forsøg at engagere dine følgere ved at lave spørgerunder, afstemninger, give aways og så videre. Du vil hurtigt se resultater.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *