twitter

Sådan markedsfører du dig og din virksomhed på Twitter

123a

 

Når du vil synliggøre og brande din virksomhed på de sociale medier, gælder det først og fremmest om at sætte dig ind i, hvordan de enkelte platforme fungerer. Det er vigtigt, at du kender til muligheder og begrænsninger, så du kan skabe den stærkeste markedsføring, der får dit budskab ud til de rette målgrupper.

Herunder kan du læse mere om, hvordan du kommer godt i gang med at bruge Twitter ud fra et kommercielt og professionelt synspunkt.

Hvorfor bruge Twitter til markedsføring?

Der er flere platforme, du kan benytte dig af, når du vil udvide din kundegruppe eller skabe synlighed om din virksomhed online.

Twitter fungerer som en slags mini-blog, hvor du effektivt kan dele dine opslag. Alle kan oprette en profil, hvilket gør det attraktivt for både bloggere, firmaer og privatpersoner at være aktive på det sociale medie.

Du kan få direkte kontakt med dine følgere, da de kan kommentere dine tweets. Det giver en personlig kontakt, da det ikke nødvendigvis kræver venskab.

Du kan give autentiske opdateringer, da du kan lave tweets fra din mobil eller tablet, uanset hvor du befinder dig.

Værd at vide om at opnå synlighed med dine tweets

Hvert opslag på Twitter kaldes ”tweets”. Det er langt fra ligegyldigt, hvordan du designer dine tweets, og hvilket indhold du giver dem.

Det gælder primært om at få styr på opsætningen af hvert tweet. Du skal starte med at skrive din tekst. Det kan være i forbindelse med lancering af et nyt produkt, hvis du har en webshop, eller det kan være i relation til et nyt blogindlæg, hvis du har din egen blog.

Uanset hvad konteksten er, skal du sikre dig, at der er sammenhæng mellem din tekst og de hashtags og eventuelle links, som du ønsker at bruge i dit tweet.

Nævner du andre personer eller virksomheder, skal du sørge for at linke til dem ved brug af ”@” efterfulgt af deres profilnavn på Twitter.

Den store fordel ved at henvise til andre er, at du automatisk kommer længere ud i netværk med dine tweets.

Afslutningsvist kan du tilføje et relevant billede til dit opslag, som kan være med til at fange interesse og nysgerrighed på Twitter.

Brug Twitter Analytics til at få styr på timingen af din tweets

Folk og virksomheder er aktive på forskellige tidspunkter af døgnet og i løbet af ugen på Twitter. Du kan finde brugbare analyser af forskellige målgrupper, som giver dig unik viden om, hvornår din kundegrupper eller ønskede målgruppe er mest aktiv.

Når du kender til disse tidspunkter, ved du, hvornår du får størst succesrater med at nå langt ud med dine tweets.

Twitter Analytics er et uundværligt redskab i denne forbindelse. Med dette analyseværktøj kan du få data om tidspunkter i forskellige lande. Herved er du fri selv at udregne, hvornår du skal poste dine tweets for at få størst synlighed og mest eksponering.

Du kan lave personlige dataindsamlinger i bestemte perioder. Her sørger Twitter Analytics for at indfange viden om, hvornår dine følgere i gennemsnit er mest online.

Få indblik i, hvilke effekter der virker særlig godt i dine tweets

Twitter Analytics er ligeledes dit uundværlige værktøj, når det drejer sig om at få indsigt i, hvilke tweets der har opnået størst eksponering overfor dine følgere. Det er en god idé fra tid til anden at investere tid i at opsamle viden om de data, Twitter Analytics kan give dig.

Foruden timing kan du få et overblik over, hvilke opslag der har opnået det største engagement hos dine følgere. Dette kan gøre dig bekendt med, hvilke effekter i dine opslag der fungerer særlig godt. Disse kan du med fordel anvende og skærpe i fremtiden.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *