Godt webdesign giver god SEO

Få flere kunder fra din hjemmeside med webdesign, SEO og kundekonvertering

123a

Har du en hjemmeside, hvor du opfylder krav om indhold med god SEO, men kan se, at dine anstrengelser ikke bære den forventede frugt af sig. Så kan det skyldes manglende brugervenlighed og design, som kunderne fravælger. Geo-blokering kan også hindre, at udenlandske kunder kan se din webside. Kunder skal have mulighed for at lave interaktioner på din hjemmeside, som giver en øget konvertering af kunder.

Geo-blokering af hjemmeside

Godt webdesign giver god SEO

Det har aldrig været mere vigtigt, at dit webdesign på din hjemmeside er æstetisk og brugervenligt. Hvorfor nu det? Google bruger en række parametre til at vurdere din hjemmeside ift. konkurrerende websites. 

Det kan være, om brugeren gik hurtig tilbage til Google efter besøg på din hjemmeside, brugerens tid og antal sider på dit website og andre parametre. Derfor er det vigtigt, at designet tiltaler brugeren, og at brugervenligheden er i top, så din hjemmeside vækker troværdighed og tillid til kunden. 

Google kigger også på din konverteringsrate. Er den lav, så bliver du ranket lav. I dit design er det vigtigt, at dit organiske indhold er struktureret i mindre sektioner i stedet for én lang tekst, som brugeren ikke læser helt igennem. Husk at godt webdesign er afgørende for SEO.

Er geo-blokering godt for din hjemmeside? 

Bruger du geo-blokering på din hjemmeside, så kan det betyde, at du mister potentielle kunder? Det kan være brugere, som surfer på internettet med en VPN klient. 

Mange vælger at bruge geo-blokering for at undgå trafik fra udenlandske brugere eller bots for at øge performance på websitet. Du kan undgå bots og mallware med andre metoder fx det clausbaseret program SiteLok. 

Hvis du ønsker trafik fra udlandet med flere sprog, så kan du dirigere dem hen på de relevante sprog med deres IP-adresse. Geo-blokering er i 2018 i EU blevet gjort strafbart, da man vil sikre, at der ikke er en forskelsbehandling for kunder i EU. Så pas på med at bruge geo-blokering på din hjemmeside.

Optimering af kundekonvertering

Optimering af kundekonvertering 

Konverteringsoptimering er at få flere kunder eller leads fra de besøgende på dit website. Det er vigtigt at sætte sig ind i, hvad din konverteringsrate er, så du kan måle, om du øger antal kunder med konverteringsoptimering. 

Konverteringsraten er antallet af kunder, der via dit website udfylder en formular eller ringer dig op. Fx hvis 3 kunder ud af 100 gør dette, så er din konverteringsrate 3 %. Du skal optimere på dine budskaber, så de står knivskarp for kunden. 

Vigtigst er, at din titel tydeliggør, at du forstår kundens behov. Dit indhold skal beskrive, hvilke fordele kunden får ud af din vare. Undgå at bruge lange forklaringer, da det gør kunden usikker. En god idé er at gøre brug af kundeudtalelser, da det giver kunden tryghed for dine varer eller ydelser. Læs mere om guide til konverteringsoptimering her.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *