facebook

Gør din forretning knivskarp på Facebook

123a

Uanset hvilken form for virksomhed, du driver, og hvad din virksomhed beskæftiger sig med, er det relevant for dig at bruge Facebook som en del af din markedsføringsstrategi. Facebook er nemlig et ekstremt effektivt værktøj til at ramme både eksisterende og nye potentielle kunder med. Det kan være med til at få din virksomhed til at nå nye højder, skabe uvurderlige relationer og konvertere følgere til kunder.

Derfor er Facebook guld værd for din virksomhed

Facebook huser et ekstremt stort og internationalt univers af følgere, som bruger deres profiler til at holde kontakt med nære og fjerne bekendtskaber, arrangere sammenkomster, holde sig opdateret på nyheder og vigtigst af alt for dig: følge de brands og virksomheder, som har deres interesse.

Facebook overvåger på godt og ondt deres brugere, så de ved, hvad de kan lide, og hvad de følger med i. Og de informationer kan du bruge til noget rigtigt brugbart, når du skal i gang med Facebook annoncering. Når du opretter en side for din virksomhed på Facebook, får du ikke kun mulighed for at ligge billeder op og fortælle om dine ydelser. Driver du en webshop, kan du lægge dine produkter ind og tagge dem, så det er nemt for kunderne at finde priser og købe med det samme. Du kan også arrangere events, for eksempel hvis du holder pop up shop, lagersalg eller lignende.

I den indledende fase kan du desuden benytte dig af venner og bekendte, som kan dele din virksomheds side på deres egne profiler og på den måde få flere til at følge med. Men du må ikke overse det uvurderlige Facebook annonceringsværktøj.

Facebook annoncering

Først og fremmest skal du kende forskel på trafik til din Facebook side og kvalitetstrafik til din Facebook side. Det er selvfølgelig dejligt, at der er mange følgere på Facebook siden, men du kan ikke bruge det til ret meget, hvis disse følgere ikke reelt er potentielle købere. For det er jo salget, du er interesseret i, når du poster penge i at få flere følgere.

Med Facebook annoncering kan du ramme snævre målgrupper baseret på alder, køn, nationalitet, geografi og interesser, og på den måde få fingre i de kunder, som netop falder inden for din virksomheds målgruppe. Det er et uvurderligt værktøj i jagten på at konvertere følgere til kunder, så sæt dig grundigt ind i de mange muligheder, så du hurtigst muligt rammer rigtigt.

Øvrige gode tips til Facebook markedsføring

Udover Facebook annoncering er der andre rigtigt gode måder at få en del aktivitet og en masse nye følgere ind på din virksomheds side. For det første skal du altid besvare alle henvendelser og kommentarer så hurtigt som muligt. Det sparker nemlig til algoritmen på din Facebook side, ligesom det giver kunderne et godt indtryk af virksomheden.

Dernæst skal du holde dine opslag så præcise og korte som muligt, så du er sikker på, at dine følgere orker at læse hele teksten. Du risikerer at tabe dit publikum, hvis dine tekster er for lange, så kom til pointen med det samme.

Endelig skal du holde dig fra at lave en auto-deling af dine Instagram opslag, således at disse også helt automatisk deles på din Facebook side. Det ér smart, og det sparer dig for tid, men du bør lade være med det i videst muligt omfang. Facebook har nemlig en lang række muligheder for at tagge produkter, lave direkte links og så videre, ligesom dine følgere på Facebook og Instagram ikke nødvendigvis er ens eller er ’på’ på samme tid. Og derfor er det vigtigt, at du skaber forskellige posts, så du udnytter alle muligheder bedst muligt.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *